Vinyasa för Energi och Cirkulation

  • Här kommer ett härligt yogapass som ger dig glädje, energi och god feeling i hela kroppen. YouTubefilmen ovan är en kortare version av yogapasset, du kan hänga med där om du vill, eller ta längre tid på dig och följ instruktionerna nedan. Lycka till!

YoDa by YogaJona

  • YoDa betyder Yoga Of The Day och här hittar du små korta youtubepass, att göra varje dag, när som helst, var som helst. De nyaste klippen är högst upp, och de äldre hittar du när du skrollar längre ner. Lycka till med hemmayogandet!

 

 

Rofylld yoga i månens ljus

Tid att andas.
Mjuka yogarörelser i mörka månader ger dig återhämtning och andrum.
Månen sprider sitt bleka ljus och tiden tar en paus.
Du fylls av lugn och sinnesro.

  • Hitta din gräns. Kom in i ställningen och hitta din gräns. Ge din kropp möjlighet att öppna upp och välkomna den djupare in i ställningen. Pressa inte. Slappna av.
  • Stanna i stillhet. När du har hittat din gräns stannar du stilla i ställningen. Var beslutsam, stanna kvar. Stillhet i kroppen, andetaget och sinnet. Enda undantaget är smärta.
  • Håll tiden ut. När du har hittat din gräns och blivit stilla finns det bara en sak kvar att göra. Att stanna kvar i ställningen och hålla den tiden ut. Öva avslappnat, du har tid.

Öppningsceremoni

Öppningsceremoni . Yoga för glädje

  • I livets olika skeden är det viktigt att behålla ett öppet sinne. Att vara närvarande istället för att köra på autopilot. Att ha kvar nyfikenheten och fortsätta att utmana sig själv. Nu kommer solen, det är tecknet, allt är klart för start, kör bara kör. Öppna hjärtat och sinnet. Fri. Stark. Glad. Yogapasset mjukar upp ryggen, benen och höfterna. Det öppnar upp axlarna och bröstet.
  • Inled med att sitta en stund på dina hälar i klippställningen (vajrasana). Håll fingertopparna mot varandra mitt framför bröstet som en outslagen lotusblomma. Andas lugnt. Vänd din uppmärksamhet inåt. Känn hur ryggen ger dig stöd. Öppna bröstet uppåt och utåt. Förbered dig för en stund av yoga. Andas med ljud (udjjayi pranayama). Dra ihop stämbanden i halsen en aning för att skapa ett motstånd och ett svagt hest ljud bildas. Andas udjjayi pranayama under hela yogapasset. Rör dig mjukt och låt yogarörelserna synkroniseras med din andning.