andligt växande

Sprang en sväng i Bokskogen i förundran över att det fortfarande är så grönt. Jag är övertygad om att varje situation vi står inför innebär en rad dolda möjligheter, som lär oss värdefulla lärdomar. Varenda ögonblick är en chans att nå vår fulla potential som människor…. det finns en gömd möjlighet till andligt växande.


Torsdagen den 23 september öppnar registreringen till den årliga kundaliniyoga retreaten i Portugal. Varmt välkommen till soliga Algarvekusten 30 april – 7 maj 2011 för att lära och inspireras. Växa fysiskt, mentalt och andligt. Klicka här för all info.

Start Yoga Intro 30/8. Start resten 13/9.

Hej mitt namn är Jona och jag hälsar dig varmt välkommen till Yoga i höst! Intro kurs fyra måndagar med start 30/8 på Formtoppen är perfekt för dig som är nyfiken på yoga eller vill komma igång efter ett längre uppehåll. Resten startar den 13 september i Skanör och Höllviken. Du kan anmäla dig direkt här och nu.

Sensommarhälsningar. Vi ses snart i salen.

Jona och lärarteamet

det finns oändligt med hopp

 

Finns det hopp – finns det liv. Sommaren varar för evigt inombords. Dagens första glädjeämne var ett löppass med stabila Sara. Vi gick ut lugnt och trivsamt för att hitta rytmen och snacka av oss. Vi har våra givna samtalsämnen om liv och kärlek, som lyckligtvis aldrig sinar. Sedan tryckte vi att det var dags att träna lite. Vi sprang 10X45 sekunder hårt för att hitta hjärtat och väcka slumrande celler. Från löparskorna rakt ner i det omfamnande svalkande havet. Ahhh. Vi skiljs åt för att dra till var sitt jobb. Jag inser vilken tur jag har, som har mitt jobb på beachen. Min vän Somjit Dasgupta från Kolkata är här och hedrar oss bleka nordbor med sin närvaro. Det känns som extra upplysning under yogapasset. Sedan har jag varit värdinna och visat runt lite bland hedningaplatser och hemliga hörnor. I Kolkata (Kalkutta) bor 25 miljoner människor berättar Somjit, i Höllviken bor kanske 10 tusen kontrar jag. Efter lunch har det varit uppåt med mera sim, i roliga vågor med bra tryck i armar. Tänker, en sekund, att det är lite synd att jag inte ska tävla nu när formen börjar smyga sig på kroppen. 

Hoppa högre!

Jona

Sommaryoga med mera

Härligt att vara tillbaka på jobbet igen! Summerar en strålande solig vecka av beach och yoga alla dagar. Därtill en fin dos av simcykelspring, familjehäng och vegetariska läckerheter. Sommaryogan börjar vid vattnet. Antingen doppar man sig hastigt, eller så simmar man några meter. Vattnet är skönt och vi behöver inte ens veva särskilt fort för att få upp värmen. Vissa låter bli och det blir lika bra yoga ändå. Veckan bjöd även på glamour och 1 match tennis i Båstad och sedan fick jag cykla hela vägen hem. Imponerad just nu på Therese Alshammar och Lars Frölander, som strider i poolen och tar nya guldmedaljer år efter år. De gråter inte över åren som går, utan bara simmar på.

Ses måndag, onsdag, fredag 8:45 vid bastun by the beach. I regn eller sol, jag är där.

Jona

Det här är min rätta plats

Fram emot kvällen drog ett åskväder in över kontinenten Skanör och jag tänkte Yes! ”Det här är min rätta plats” Härligt att vara hemma igen och påta i sanden. Direkt på morgonen tog jag på en bikini och vaknade i havet, inga vågor, inga människor, bara stilla dis över ytan. Vattnet varmt, våtdräkt överflödig. Däremot var bikinisim ingen jättelyckad ide från min sida, övre delen flängde än hit och än dit och nedre delen svällde till en kompakt ballong. Sommaryogan är i gång  måndag, onsdag och fredag. Jag är så tacksam och glad att ni kommer år efter år. Hasta – Jona