Bästa presenten är att få cykla 62,2 km/h i backen från V. Vemmenhög på väg 101 riktning Ystad. Det är en stor bedrift som kräver störtloppsåkartalanger med tanke på hur flacka backarna är i Skåneland! Nu middag o mys i Abbekås. Puss från födelsedagsgrisen.
Kategori: Okategoriserade
kväll vid strand
Vi tillbringade eftermiddag och kväll vid Atlanten. Färgerna fångade mitt hjärta och vågorna tog mitt andetag. Fick simma mig andfådd och meditera i solnedgången. Skönt att sträcka ut i vågorna efter många timmar i sadeln de senaste fem dagarna.
Gott med oliver, morötter, olivolja o bröd. Slafsigt och gott medan man väntar på sin lunch och är vrålhungrig. Jo det blev cykel i dag också, en kortare sväng. Nu är det läggedags, som man säger i Skåne och denna flickan kommer snart hem igen. Mot Midsommar!
Tack för att ni läser.
Jona
Saras lovsång

Jag är så glad att jag har Sara, som vill ut och springa halv sju en helt vanlig onsdagsmorgon. Nu ska jag svida om för en dag på stan. Bye So long/Jona
rivstart med rå gröt
Ett två tre kör- en spicy raw food röra till frukost. Plus te på japanska kvistar. Javisst. Sen är Jonan laddad. Cykla cykla cykla, rått och hårt, midsommaren står som spön i backen och vinden vispar. Tar en sväng om Tove (besök gärna hennes nya skitsnygga nya hemsida) och får en morot :) Receptet kommer här: Mixa äpple, päron, selleri, chili, ingefära, lime och mandel. Toppa med kanel och hampafrön. Kör rått o gott/Jona

av kärlek till grönt…
Hej ungdomar nu är jag i Skåne igen! Jag tog en sväng om Polen och jobbade yoga med Bhai Himat. Första besöket var i egenskap av ung arkitekt. Det skulle tittas på hus. Nu har jag haft nöjet att upptäcka människorna och grönskan långt utanför staden. Tittar nog hellre på människor än hus har jag kommit på. Jag möts av en otrolig välkomnande värme och vänlighet. Grönskan och bördigheten är vidunderligt vacker. Vi äter spännande gröna saker som kocken hyvlar ner med lie strax innan lunchen och dricker te av mynta… Lukten av hästskit slingrar sig ända in i yogasalen och det är över tretti grader när jag springer min morgonrunda. Allt detta och lite till. Ja är så tacksam och glad för allt jag får uppleva i mitt liv…
Ha en härlig helg- Kärlek och Sol.
Jona
brist på fokus
På den gamla goda tiden höll jag blicken på vägen…Denna måndagen har jag helt saknat fokus och riktning. Det började med att jag råkade ha mitt headset påslaget i omklädningsrummet. Min konversation med Bodypumpledaren hördes därmed klart och tydligt hela vägen upp till spinningsalen på våningen ovanför. Eleverna var mycket glada och upplivade. ”Förra veckan hörde vi dig på toaletten”. En olycka kommer sällan ensam som det sägs. Jag hade packat med mig en sko med SPD-kloss (som jag har på spinning) och en med Dura-Ace (som jag har till min racercykel). Hela passet fick jag hålla god min fast jag inte fick fast ena foten i pedalen utan fick balansera obekvämt och med livet som insats. När jag kom ut ur duschen satt Tove och väntade…Ja just det vi hade visst en date. Ibland är det bra att kolla i sin almanacka innan man ger sig iväg på morgonen. Denna kvinna är inte helt hemma efter helgens flygtur i Bohuslän verkar det som. Musiken blev i alla fall skitbra! Och jag gör gärna bort mig om någon blir glad.
Jona












