Hello June!

Min meditation just nu ger mig sjukt mycket energi. Ibland vet jag inte vart jag ska ta vägen med allt. Det jämnar såklart ut sig under året- november är inte lika het.

Smeksamma vindar rullar in över Kämpingebukten och jag skrotar hels runt i bikini 24-7. Ibland tar jag på mig sim- cykel eller löpkläder och ger mig ut på byn som en vanlig kvinna, men helst vill jag bara pilla med sanden på stranden. Älskar Juni hejdlöst! Varje dygn ökar i intensitet och ljusstyrka fram till sommarsolståndet. Det är ren naturkraft – skaparkraft. Veckan har annars handlat mycket om avslut och avsked, en aning vemodigt, men jag känner att några veckors uppehåll från yogajobb kan ge mig perspektiv och nytändning. Träningsmässigt har det varit tufft. Inget snack, inget mys, inga fikastopp, inget fipplande med kamera, bara en seg kropp och en trilsk hjärna att utmana. Kanske kan jag bli snabbare om jag inte stanar och luktar på rososorna tänker jag. Nu rullar jag vidare en sväng, pojkarna väntar på Formtoppen, dags att runda av veckan med söndagscykling.

Länge Leve Juni!

Jona

Retreat Röstånga

Söderåsens vackra vandrarhem i den lilla byn Röstånga i Söderåsens nationalpark.

Jag är här för att fixa lite en dag innan alla andra. I detta osedvanligt mysiga härbärge som får Villa Villekulla att blekna i jämförelse ska det yogas, mediteras, vilas, kontempleras, bytas visdomsord, skrivas dagbok, springas, ätas fantastiska måltider, simmas i sjö och mysas utan motstycke i dagarna 3. Retreat Röstånga 2011 pågår. 2 år kom och gick. Känner mig löjligt stolt och ser otroligt mycket fram emot söndagens avslutningsceremoni då vi skall få dela ut internationell certifiering&diplom till 31 stycken sprillans nya kundaliniyoga – och meditationslärare. Good luck – go and get them!

Tills dess tar jag kort datapaus, för på retreat är tanken att logga lite ur :o

Jona

Camp Mallorca dag 8- tävlingsförberedelser

Hoppas springa i mål. 360 atleter skall köra TriStar Mallorca i morgon. Favoriter är:

  • Chris MCCORMACK (AUS)
  • Normann STADLER (GER)
  • Olivier MARCEAU (SUI)
  • Marcel ZAMORA (ESP)

Jag anmälde mig spontant till tävlingen, eftersom jag ”ändå är på plats”. Det är bara ett kort race för min del: 500 meter simning, 50 km cykel och 5 km löpning, men jag kommer nog att bli duktigt trött ändå. Har förberett mig i dag med en lätt ledig löprunda i soluppgången, registrerat mig och simmat banan i Portocolom. Känner mig fräsch och frisk, men spänningen stiger och fjärilarna fladdrar i magen. Återkommer med fullständig rapport.

Ska göra mitt bästa.

Jona

hoppas hitta till Alingsås utan cykel

Helst tar jag cykeln, näst helst tåget. I morgon ska jag till Alingsås och föreläsa, men eftersom jag har en del möten och mys på morgonen hinner jag inte cykla. Tåget funkar inte heller för jag måste hinna hem till morgonsimmet med Lotta & Company i Trelleborg på torsdagsmorgonen och sista tåget hem från Alingsås går innan jag börjat snacka ens en gång. Bil får det bli. Har lagt in en ansökan hos mannen min och han har lovat låna ut sin. Äger ingen bil, däremot några stycken väldigt fina cyklar. Väldigt förtjust i den här nya Madammen. Höjder henne till skyarna faktiskt. Direkt när jag satte mig på henne stegrade hon sig av glädje och vi är rent ut sagt grymma ihop. Lever dubbelliv, snorar på cykeln på förmiddagen och sitter graciöst i yogasalen eller står i talarstolen på kvällarna. Både och. Varje kväll är det något giv denna vecka med avslutning på fredag med Yoga&Meditation i Malmö. Det ska blir riktigt spännande. Rapport följer – tills dess – cykla på. Puss Puss/Jona

Fotograf är Ulrika Vendelbo