Meditation Malmö

Kundaliniyoga & Meditation. Nu äntligen i Malmö! Vi har den stora glädjen att under våren 2011 starta ett unikt samarbete med Kockum Fritid i Malmö. Fredagen den 8 april håller Jona en öppen Workshop kl. 18-21. Onsdagen den 11 maj startar introduktion 4 gånger i Kundaliniyoga – Meditation.

Workshop Fredagen 8 april med Jona Dahlqvist

17:45 Samling
18-19:30 Kundalniyoga – Meditation
19:30 YogiThe, ayurvediska tilltugg och diskussion
20-21 Avslutande yogaövningar och meditation

Pris: 500 kronor. Anmälan till Jona direkt här.

Introduktion i Kundaliniyoga- Meditation med Jona Dahlqvist

Onsdag 11 maj kl. 19-20:30
Onsdag 18 maj kl. 19-20:30
Onsdag 25 maj kl. 19-20:30
Onsdag 1 juni kl. 19-20:30

Pris: 600 kronor. Anmälan till Jona direkt här.

Stockholm inspirerar

Helan mötte Halvan. På tal om högre makter. Jag sprang på min bästa marathonväninna Ingmarie utanför Eriksdalsbadet. Pang! Mitt i min nästsista tvåhundring när jag nästan höll på att avlida av bentrötthet. Blev pigg på en sekund igen. Så himla härligt och så himla otippat och det blev gemensamt inträde till badet sedan. Lägg märke till att vi båda matchar i blått! Hej gott folk! Ursäkta min frånvaro. Mediterat med Guru Dev på Rootligt i Stokholm. Helt naturligt att ni inte vet var ni har mig – ena dagen far jag runt på en cykel och i nästa ögonblick sitter jag på en kudde och mediterar 24-7. Så är det. Kanske var det enklare på den tiden när jag delade in min hemsida i tre delar, yoga, sport och meditation. Då kunde man välja vilken del av Jona man ville ha.

Ur meditationen tankar jag energi till allt det andra. Familj, vänner, undervisning, föredrag, träning, triathlon, mat, sömn. Meditationen ger mig all kraft. Stor kram. Jona

och solen går ner över Skåne

Soluppgång vid havet och Solnedgång i luften. Vi har snurrat ett varv till och jag har landat lyckligt i Skåne. It’s sooo good to be home. Hur mycket jag än älskar värme och hetta, så finns det inget som överträffar att få återvända hem.

joggar ner

Två heta veckor senare är jag redo att återvända till yogajobbet på hemmaplan. Summerar en ohyggligt massa bra träning. Lever mycket av mitt liv genom rörelse och undervisar varje dag med hjälp av kroppen. På Fuerteventura har jag fått möjlighet att vässa den inför vintern. Det är dags att dela med sig. Vi ses i lilla salen på Formtoppen Höllviken Måndag klockan 20:10. Varmt välkommen!

Jona

Uppskattar att jag fått möjlighet att spendera mysig tid med familjen, prata i timmar med begåvade Ingmarie – en osinande källa av livsvisdom, träna med triathlonförbundets läckra pojkar och Lina, som offrade sig vid poolkanten med tekniktips. Njutit av yoga med Linda & Co och fika på balkongen. Blev peppad av ”Crazy- Simmy”, som tycker att löpterrängen är perfekt och precis lika bra som ”hemma”. Och slutligen en bergsget. Over and Out från Fuerteventura.

från gryning till skyming

I dag har varit en lång fredag med yoga-simma-cykla-springa. En festfredag från gryning till kvällning. Lite likt filmen sällskapsresan, har yogagruppen minskat i antal, entusiasmen är störst i början av en resa, men avtar i takt med att träningsvärken ökar, men vi som trotsar sömnen och möter morgonen med högt buret huvud, känner krafterna återvända i takt med att solen- Yang stiger.

Sen började leken på allvar. Först cyklade vi hela vägen till sydspetsen av ön, där vägen tar slut vid en mystisk hamn. Hemåt bar benen på omvägar och fikapaus på stranden. Vi lämnade ett slagfält av kaffekoppar efter oss. På slutet fick jag tigerögon. Coach drog upp tempot smygande, nästan obemärkt till en början, och jag höll i för brinnkära livet. Tappar man en millimeter av sin position bakom cyklisten framför sig, så dör man där på stället. Vinden kommer då som en blockering mellan den starkare och den svagare cyklisten och innan man hunnit tänka klart tanken, så växer luckan och man ser den starkare cyklisten försvinna i horisonten, medan man själv stannar kvar på stället. Jag överlevde i dag. Efter cyklingen… då har jag redan varit ute i 6 timmar någonting… är det dags att springa. Hög på endorfin snurrar jag ett par varv på golfbanan och ner om stranden. Sedan simning i havet. Och när allt är klart och våtdräkten slitits av, sitter vi vid stranden och ser solen gå ner. En soluppgång och en solnedgång senare är man matt. Nu äta två tallrikar grönsaker och två tallrikar efterrätt och vila en natt. Puss o Gonatt.

Jona